Behandlingar

Förebyggande

Den bästa, viktigaste och framförallt billigaste tandvården är den du sköter själv! Låt mig hjälpa dig med råd och med att ta fram en personlig plan för hur du bäst sköter om dina tänder beroende på din munhälsa. Många års erfarenhet, en Master examen i kariologi från Lunds Universitet och en doktorsavhandling i parodontologi från Brasilien har gett mig den kunskapen som krävs för att se till att du inte behöver gå till tandläkaren mer än nödvändigt.

Estetiska behandlingar

Blekning

Med åren förändras våra tänder. De blir missfärgade och slitna. Missfärgningar orsakade av tobak, kaffe, te, vin eller läkemedel är vanliga och enkla att åtgärda. Jag använder Opalescence™ som är det ledande märket på marknaden och godkänt av Läkemedelsverket. Behandlingen kan göras antingen på kliniken eller hemma med hjälp av en specialgjord bettskena där man applicerar det verksamma ämnet och låter det bleka tänderna.

Skalfasader

Skalfasader är tunna skal tillverkade av porslin eller kompositmaterial som fästs över dina tänder efter noggrann tillpassning för att ändra tandformen eller förbättra tandens utseende.

Allmäntandvård

Inom allmäntandvård erbjuder jag bland annat rengöring/ borttagande av tandsten, polering, fyllningar, porslinskronor och broar, kronor på implantat och rotbehandlingar.

Du som lider av tandläkarskräck kan förvänta dig en skonsam behandling med mjuka och lätta händer i en lugnande miljö.

Studenter som innehar Mecenatkort erbjuds 20% rabatt på behandlingar förutom estetiska behandlingar och eventuella kostnader från tandtekniskt laboratorium såsom  kronor, broar etc.

Akut

Tandvärk orsakas för det mesta av inflammation/ infektion av tandnerv eller tandkött. Det är ytterst sällsynt att tandvärk blir bättre eller försvinner utan behandling. Det blir nästan alltid bara värre och värre ju längre man väntar. När du börjar känna smärta eller obehag så har redan problemen funnits där ett tag. Det är därför viktigt att söka behandling så fort du börjar känna tilltagande värk eller obehag. Detta för att hindra att inflammationen eller infektionen som orsakar smärtan sprider sig till käkbenet.

Om tänderna utsatts för trauma eller slag i någon form bör en tandläkare snabbt göra en bedömning av omfattningen av skadorna. I många fall behöver den utsatta tanden fixeras så fort som möjligt för att kunna räddas.

Med flexibla akuttider gör jag allt för att kunna hjälpa alla patienter som söker akut med snabb smärtlindring och behandling av det som orsakade problemen.